Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2019 18:18 - Национализмът в Европа
Автор: u4itel Категория: Други   
Прочетен: 414 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 25.10.2019 14:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   Глупостта на британският политик Борис Джонсън не е единствена - с прекарването на бодлива тел между двете Ирландии няма да сме просветени за първи път във високопарно поведение. За хората, които пътешествайки са тръгнали да опознават света и Европа, сблъсъкът с национализъм и перчене на малките в сравнение с тези от други континенти държави е не само против бюджета на обикновения човек.   Наскоро прекосих с автобуси голяма част от Източна и Централна Европа. Започнах от Хелзинки, където  потърсих хотел един ден преди да съм пристигнала и понеже не съм наивна в Интернет търсих такива, които се заплащат при пристигане, а не при самото резервиране. Такива нямаше. Пристигам много рано в Хелзинки, купувам си сим карта и около 9 сутринта в Централната библиотека. Там разбирам, че без картата не можех да имам Интернет, а и той е само 30 минути. Преди да вляза там наоколо попитах всички хотели дали имат стаи: нямали, защото имало конференция, която е с покани и е по повод Финландия като образец за образователна система. Е, по всички възможни сайтове ми се изписа резултат на английски "Солд аут" на всичко без 1 хотел, който предлагаше нощ за 600 евро и друг на 25 км от Хелзинки за 250 евро. Бях слушала от възрастна българка от ансамбъл за танци, пътувал из много страни, че когато там имало културни мероприятия в комунистическата ера финландците показвали отношението си към комунизма, хвърляйки камъни по автобусите дори от близките републики на СССР, а и други: като тези от България. Простено им е, бих казала, било ги е страх, че има инвазия с огромно разпространение чак до тях. Но пък да ти взимат парите, без да си видял какво предлагат; и да си с прикрити очи, и да взимаш всичко изпречило се ... Да се учудиш каква ли хотелска база имат? Попитахме наоколо, няма. И не ни го казват за това, че сме българи, защото само аз от групата хора съм. Но не съм сигурна дали бихме успели, ако бях попитала на суоми (финландски).  Малко след посещаване на всички близки столици се отправих за Прага (столицата на Чехия). Бях резервирала с огромно търсене на близки до гарата ни хостели, рекох да не взимам скъпо. Хостел за 50 евро за 2-ма без закуска и с тоалетна на етажа. Не беше лесно да открия близката улица, защото имала име от 1 време, което си стоеше. Това беше най-смахнатият хостел някога: тоалетните бяха далече, имаше в общата кухня неща, които не работеха. А на другия ден поисках още 1 ден, защото в Прага и без това доста са се надценили с поизносените хотели (иначе градът е доста спретнат, с доста ненужни дрънкулки, продавани в центъра). Обаче на рецепцията приемаха и някакви големи групи, а за поне 2-ма от нас място нямало, но "проверете по Интернет", каза. И по Интернет видях, че в същата съборетина (не в центъра) с тоалетни обаче продаваха за 100 евро. Аз в Париж съм стояла за 65 евро и ми се струваше много при почти същите условия. Намерих за щастие (пак в нета) за 40 евро за 2-ма на същата рошава улица. Беше трудно, защото много хотели искаха плащане на депозит по Интернет. Оставихме багажа за пазене. Обиколихме и около 5 следобед затърсихме хостела, който в моя сайт нямаше оценка, но в "Букинг" бе прехвален. Видяхме номера, улицата, няма такова нещо и хората от блока най-откровено си казваха, че никога не е имало такова нещо. А резервацията, с плащане в хотела, бе неотменяема. Е, добре, че не изглупих. И добре, че бг картата ми действа само с предварително обаждане, за задействане на Интернет плащане. Обясних на близки хотелиери, които казваха, че са изчерпали стаите, че искам да ми кажат кои хотели познават, да им се обадят и да питат даже. А те: "Ама как така ще ни обиждате държавата и да нямате доверие. Оправяйте се сами". А бях си помислила  да се обърна към полицията, но тези националистически мисли, си казах: "Ами ако и полицаите се почустват обидени и ни арестуват?" И тръгнахме да търсим, хотели наблизо, колкото щеш. Но никой нямаше свободна стая. Попитах, за да проверя, не за днес, а за след 2 дена, а те: "Не знаем, ами и цената не знаем." Значи така - всичко е постановка. Даже такъв с много китайци посрещаше с охота големи китайски групи, а за нас се чудеха. Бяхме склонни да дадем до 120 евро. Но и никъде нямаха афиширани цени. Стана 3 часа почти обикалянето с раници. Попаднахме на хотел с може би 4 звезди, които бяха наполовина изрязани, име "Мария Прага". От рецепцията ни казаха 205 евро за двама със закуска. Казах, че все пак ми е много. Стигнахме хостел, от който арабин излезе да ме види, отваряйки тежката метална врата и като видя, че не съм сама, каза: "няма". Можеше да отговори, без да излиза и да ме оглежда. Казах: хайде да се върнем към онзи за 205 евро и така ще бия личния рекорд за скъпа стая. Но момичето от рецепцията с доста груп тон ми каза, че в промеждутъка от 20 мин. всичко се е изчерпало, което прозвуча като груб протест към първоначалната ми неохота отпреди 20 минути. Попитах я: защо никъде не го пишат и защо никъде нямат цени, а тя извика охраната. Едва намерихме 1 хотел за 190 евро със закуска.   Спомням си мнението на един латиноамериканец, че в Европа всичко е цигания, ако не тъмни цигани, има руси цигани. Май не е далеч от истината. 


Тагове:   Европа,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: u4itel
Категория: Други
Прочетен: 506508
Постинги: 238
Коментари: 189
Гласове: 878
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031