Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2016 20:18 - Живеем в интересни времена
Автор: merlin68 Категория: Политика   
Прочетен: 6322 Коментари: 20 Гласове:
10

Последна промяна: 17.07.2016 20:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Проклятие е да живееш в интересни времена
  Конфуций
Много интересни времена настанаха на последък, такава жътва на събития, че журналистите едва успяват да ги отразят. Тъкмо дебатите по брекзита бяха в разгара си, вниманието бе привлечено от ужасния терористичен акт в Ница. Тероризмът тъкмо да заеме мястото на брекзита в коментарните рубрики и нещеш ли преврат в Турция. Всичко това се случи за по-малко от месец, а всяко едно от тези събития можеше да стане новина на годината преди 10-15 години. Поглеждайки назад във времето не може да не забележим, че интензитета на такива събития от изключителна важност нараства във времето, на последък е направо шеметен. Не може също да не забележим, че събитията в огромната си част са негативни, тревожни, някои направо ужасяващи. Друга трайна тенденция през последните години е увеличаването на военните конфликти и лавинообразното нарастване броя на бежанците в следствие на това. По данни на ООН, броя на бежанците и хората останали без дом и имущество в следствие на война е сравним само с времето на ВСВ. Трайна тенденция също е конфликтите да се приближават и дори да навлизат в Европа, както впрочем и бежанските потоци.
Не е ли странно, че всичките тези събития се случват след края на Студената война, който по всички обещания на политиците трябваше да донесе мир и благоденствие в света? Защо вместо това войните, бежанците, тероризма не намаляват а се увеличават?
Хората обичащи историята знаят добре, че когато интензитета на събития от този сорт зачести, то това е почти сигурен знак, че голямата война няма да закъснее.

Когато думите губят смисъла си, хората губят свободата си.
  Конфуций
Всяко силово налагане на норми е диктатура, свободния избор на народа кой и как да управлява е демокрация - следователно демокрацията може да бъде наложена силово.
Затова САЩ и разните коалиции на "желаещите" като истински флагмани на демокрацията я налагат силово в Близкия изток и въобще където решат. Демокрацията която НАТО наложи там, днес се връща като бумеранг в Европа, само дето вече му казват тероризъм. В резултат хората губят свободата си и там и тук.

Демокрацията е добро, защото дава правото на избор, тоталитаризма е зло, защото отнема това право.
На демократични референдуми във Франция и Холандия хората отхвърлиха проекта за ЕС в днешния му вид на супердържава. Еврочиновниците се събраха в Лисабон и отхвърлиха вота на своите граждани - Следователно ЕС е демократична структура.

Хора дошли на власт чрез преврат свалил демократично избраната власт няма как да се дефинират като демократи - следователно в Украйна управляват демократи.

Демокрацията за разлика от тоталитаризма дава правото за изразяване на различни мнения, в Украйна изразилите различно мнение бяха изгорени живи в центъра на Одеса - следователно в Украйна демокрацията е особено силна.

В Европа гражданите масово не приемат решенията на своите лидери - следователно имаме демокрация.
В Русия хората масово приемат решенията на своите лидери - следователно Путин е диктатор.

Русия е заплаха за мира и за съседите си - Русия не е заплаха нито е враг - Русия не е непосредствена заплаха за НАТО - те това се чу на срещата на НАТО в Полша - следователно по отношение на Русия страните в НАТО имат пълно единодушие.

Основното предназначение на семейството е да ражда, отглежда и възпитава деца в сигурна среда - следователно гей двойките имат пълното право да създават семейства.
Църквата е против гей браковете - следователно ние демократите сме и добри християни.

Във физиката имаше един закон който ако не се лъжа в беглите си спомени доказваше как една система в своето развитие непременно придобива характеристиките на своята противоположност. А когато думите губят смисъла си, хората губят свободата си.
Струва ми се, че физиката и Конфуций чудесно обясняват парадокса, как най-върлите тоталитаристи се превърнаха в най-ревностни демократи.




Гласувай:
12



1. leonleonovpom2 - Здравей, Мерлин!
17.07.2016 21:13
В теорията на дарвин ,основното е еволюцията
При думите- също
Само при демокрация обаче еволюцията е заспала от хилядолетия..
Време е да се отрази съвременното порложение в нея
От демокрация към - демокрадация!
От власт на народа- към крадене на народа
А то е особено актуално!

А за самата демокрация, много е важно , тя да е в правилните ръце
Пиночет, Пол Пот, Франко, в определени условия и те са демократи-упражняват властта на народа!

Хубава вечер!
цитирай
2. mt46 - Поздрав!...
17.07.2016 21:32
Понеже тенденцията е да няма граници, следователно трудно може да намерим границата между демокрацията и тоталитаризма...
цитирай
3. merlin68 - В теорията на дарвин, основното е ...
17.07.2016 21:35
leonleonovpom2 написа:
В теорията на дарвин ,основното е еволюцията
При думите- също
Само при демокрация обаче еволюцията е заспала от хилядолетия..
Време е да се отрази съвременното порложение в нея
От демокрация към - демокрадация!
От власт на народа- към крадене на народа
А то е особено актуално!

А за самата демокрация, много е важно , тя да е в правилните ръце
Пиночет, Пол Пот, Франко, в определени условия и те са демократи-упражняват властта на народа!

Хубава вечер!


Защо да е заспала - еволюира си към тоталитаризъм:)
Хубава вечер и на теб!
цитирай
4. merlin68 - Понеже тенденцията е да няма гра...
17.07.2016 21:35
mt46 написа:
Понеже тенденцията е да няма граници, следователно трудно може да намерим границата между демокрацията и тоталитаризма...


Чудесна мисъл!
цитирай
5. vdp - Привет приятели,
18.07.2016 11:28
Бях решил да не се появявам в блога, ма то още се намирали смислени постинги и коментари. Прочетете книгата на колегата блогър Любомир Чолаков "Демократура" - там нещата са поднесени съвсем обосновано и разбираемо. Откъси има публикувани и в блога му.
цитирай
6. batogo - !!!:)))
18.07.2016 19:02
Когато решиш да вредиш на себе си, никой няма право да ти се бърка в твоят избор. Но когато решиш да вредиш на другите и така се набъркаш в техния избор, ще понесеш цялата тежест на последствията от този си избор и можеш да се сърдиш само на себе си, според простият Вселенски закон за причините и последствията, върху който се гради същинската демокрация. Между демокрация, слободия и диктатура разумният човек прави разлика. :)
цитирай
7. zaw12929 - Живеем в модерни времена, като т...
18.07.2016 19:23
Живеем в модерни времена, като техника, но иначе си е демолратура... по зле сме от втемето преди 1989 година...
цитирай
8. merlin68 - Когато решиш да вредиш на себе си, ...
18.07.2016 19:50
batogo написа:
Когато решиш да вредиш на себе си, никой няма право да ти се бърка в твоят избор. Но когато решиш да вредиш на другите и така се набъркаш в техния избор, ще понесеш цялата тежест на последствията от този си избор и можеш да се сърдиш само на себе си, според простият Вселенски закон за причините и последствията, върху който се гради същинската демокрация. Между демокрация, слободия и диктатура разумният човек прави разлика. :)


Да, мисля, че разликите ясно съм ги показал, ако ти виждаш нещо различно, моля ще те изслушам:)
П.С.
Не ми е известен "Вселенски закон за причините и последствията, върху който се гради същинската демокрация.", а ми стана любопитно, я ми го формулирай по-точно та да обогатя познанията си.
цитирай
9. merlin68 - Живеем в модерни времена, като т...
18.07.2016 19:59
zaw12929 написа:
Живеем в модерни времена, като техника, но иначе си е демолратура... по зле сме от втемето преди 1989 година...


Така си е - да.
цитирай
10. batogo - !!!:))) Животът е низ от причини и последствия в непоклатима логика.
19.07.2016 19:46
Ще ти формулирам закона във физическия му вариант." Всяко действие има равно по сила и обратно по посока противодействие."
цитирай
11. merlin68 - Ще ти формулирам закона във физи...
19.07.2016 21:40
batogo написа:
Ще ти формулирам закона във физическия му вариант." Всяко действие има равно по сила и обратно по посока противодействие."



Аха, тоя закон го знам.
Ти обаче говореше за нещо съвсем друго, та помислих да не ми е убягнал от познанието някой особено важен за демокрацията закон:)
Този за силата отсам и силата от там не звучи много демократично, да не си минал на другия бряг?
цитирай
12. krumbelosvet - Уви, парите позволиха на шепа хора да си играят на богове
20.07.2016 04:39
Да решават кой да живее и кой да умре. И науката им служи, велика, невъобразима, ТАЙНА наука.
цитирай
13. apostapostoloff - Не е така- времената, в които живеем, не
20.07.2016 05:50
са интересни, а ОТВРАТИТЕЛНИ!
цитирай
14. batogo - !!!:))) По-важно е не само да знаеш текста на закона, а да разбираш същността на логиката му.
20.07.2016 07:13
Същинската демокрация е баланса между крайностите, постигнат със здрав разум, ясно съзнание за причините и последствията, върховенство на закона и адекватна отговорност на всички пред него, без привилегии.
В повечето пост-комунистически държави като България и Русия, с преобладаващо примитивно, бездуховно съзнание, където тържествува тарикатлъка и бабаитлъка с основен принцип "моето си е мое, а чуждото е общо", демокрацията е извратена и превърната в кух термин, лишен от смисъл и логика.
цитирай
15. merlin68 - Уви, парите позволиха на шепа хора ...
20.07.2016 16:11
krumbelosvet написа:
Уви, парите позволиха на шепа хора да си играят на богове. Да решават кой да живее и кой да умре. И науката им служи, велика, невъобразима, ТАЙНА наука.


Да, за парите в пълна сила важи закона - количествените натрупвания водят до качествени изменения.
Някои хора по света са натрупали такива количества пари, че количеството им даде нова функция на самите пари - основно универсално средство за управление.
цитирай
16. merlin68 - Същинската демокрация е баланса ...
20.07.2016 16:16
batogo написа:
Същинската демокрация е баланса между крайностите, постигнат със здрав разум, ясно съзнание за причините и последствията, върховенство на закона и адекватна отговорност на всички пред него, без привилегии.
В повечето пост-комунистически държави като България и Русия, с преобладаващо примитивно, бездуховно съзнание, където тържествува тарикатлъка и бабаитлъка с основен принцип "моето си е мое, а чуждото е общо", демокрацията е извратена и превърната в кух термин, лишен от смисъл и логика.


Значи, ти считаш, че българи и руснаци са с "примитивно, бездуховно съзнание", докато не пост-комунистическите граждани на Британия да речем, са с извисено и духовно съзнание, така ли? И именно тази разлика предопределя изкълчения обществен строй в който живеем и наричаме демокрация? Нима демокрацията е обществена форма на управление която разчита на духовното извисяване на личността? Че той и комунизма на това разчиташе, та каква е разликата?
цитирай
17. merlin68 - Не е така- времената, в които жив...
20.07.2016 16:18
apostapostoloff написа:
Не е така- времената, в които живеем, неса интересни, а ОТВРАТИТЕЛНИ!


Намирам Конфуций за доста по-изтънчен от теб:) Въпреки, че и той казва същото.
цитирай
18. batogo - !!!:)))
21.07.2016 07:30
Да! Същинската демокрация е проявление на духовното развитие и извисяване на личността и създава благородна среда на уважение и зачитане на индивидуалните качества, достойнства и духовни ценности. За разлика от комунизма, който е потискане на индивидуалните качества, достойнства и духовни ценности с цел униформиране на индивидуалното себесъзнание и разцвет на примитивизма и угодливата посредственост чрез диктатура на пролетариата, носител на войнстващия примитивизъм, над интелигенцията - носител на духовност и развитие.
Според Конфуций, ако страната ти е на добрия път, е чест да бъдеш богат и почитан, а ако не е на добрия път, да си богат и почитан е срам.
цитирай
19. merlin68 - Да! Същинската демокрация е про...
21.07.2016 20:01
batogo написа:
Да! Същинската демокрация е проявление на духовното развитие и извисяване на личността и създава благородна среда на уважение и зачитане на индивидуалните качества, достойнства и духовни ценности. За разлика от комунизма, който е потискане на индивидуалните качества, достойнства и духовни ценности с цел униформиране на индивидуалното себесъзнание и разцвет на примитивизма и угодливата посредственост чрез диктатура на пролетариата, носител на войнстващия примитивизъм, над интелигенцията - носител на духовност и развитие.
Според Конфуций, ако страната ти е на добрия път, е чест да бъдеш богат и почитан, а ако не е на добрия път, да си богат и почитан е срам.


И къде я има тази демокрация? . там където е и комунизма на Хрусчов!
Я си отвори очите и виж какво става по света, тия които ти считаш за много възвишени, в безмерната си интелигентност подпалиха целия свят, скоро тези които освободиха и на които донесоха демокрация с милиони ще дойдат лично да им благодарят. И аз нямам нищо против това, дори бих се радвал много, защото възмездие винаги трябва да има, но първо ще пострадаме ние - "примитивно бездуховните", както особено родолюбиво ни наричаш. А нима ние ходихме да хвърляме бомби по чужди народи и култури, ние ли защитавахме различните и многообразието като ги изтребвахме? Не, не ние, та питам те пак, кои са бездуховните?
цитирай
20. batogo - !!!:)))
26.07.2016 07:38
Аз ти казах достатъчно, а ти си достатъчно интелигентен, за да се абстрахираш от всякакви пристрастия, да погледнеш нещата и процесите в дълбочина и да направиш разликата между избрания път на развитие, начин на живот, духовни ценности и манталитет от държавите, образуващи Западната цивилизация и държавите от коминтерновския блок. И да определиш кои, според Конфуций и според начина си на живот и нивото си на съзнание, са на добрия път и кои са много далече от него.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merlin68
Категория: Политика
Прочетен: 1679990
Постинги: 293
Коментари: 4201
Гласове: 19298
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031