Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.10.2017 21:30 - Най-сетне първи в Европа! Или Хелоуин по български.
Автор: merlin68 Категория: Политика   
Прочетен: 3545 Коментари: 21 Гласове:
10

Последна промяна: 30.10.2017 21:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Евростат отдаде заслужено признание на България... най-сетне!
Според строгата, но безапелационно справедлива европейска статистика, страната ни заема ПЪРВО място по производство на ТИКВИ през 2016г. с произведени 133 000 тона тикви, тиквички и кратуни.
Още по-забележителен прави този успех, фактът, че само година по-рано, страната ни произвежда едва 25 000 тона тикви.
Никой не бива да си мисли, че успеха е случаен! Първи в Европа не се става току-така! Зад този подем в тиквопроизводството ни стои подкрепата на кабинета Борисов 2. За да изведе страната ни начело на тази престижна класация, кабинетът е отпуснал субсидии по 232 лв. на декар тикви. Към тези пари се прибавят ставките за преразпределително плащане, плащане на хектар и зелени плащания. Така общата субсидия за декар тикви през 2016г. достига 420 лв. (SINOR.bg) Според агростатистиката, за отглеждането на декар тикви са необходими 200 лв. Така на субсидираните "зеленчукопроизводители", дори не им се налага да берат тиквите и да ги продават.
Да живеят еврофондовете, пазарната икономика и правителството - Ура!

image

Този зашеметяващ български успех, промени дори народния фолклор. Поговорката - "Не е луд този който яде зелника, луд е този който му го дава", в чест на първото ни място, вече звучи така - Не е луд този който сади тиквите...




Гласувай:
10



1. leonleonovpom2 - здравей, приятелю!
30.10.2017 23:01
Тези от Европа винаги съм ги смятал за дървеняци, без чувство за хумор!
Изненадват ме!
Съмнително е ,че сме първи по тикви, растящи на стъбла? Но , ако се включат и тези, които някои носят на вратовете си, там сме първи , без спор!
цитирай
2. getmans1 - Всяка уважаваща себе си медия дето ...
30.10.2017 23:06
Всяка уважаваща себе си медия дето пуща фалшиви новини знае как да си остави "вратичка" пък кратуните се кефят щот не знаят, че ги вземат за такива.
цитирай
3. merlin68 - Тези от Европа винаги съм ги смятал ...
30.10.2017 23:11
leonleonovpom2 написа:
Тези от Европа винаги съм ги смятал за дървеняци, без чувство за хумор!
Изненадват ме!
Съмнително е ,че сме първи по тикви, растящи на стъбла? Но , ако се включат и тези, които някои носят на вратовете си, там сме първи , без спор!


Всъщност, разбирам недоверието ти да сме първи в нещо, но е факт. Наистина сме първи по производство на тикви, а това е съвсем оригинална графика на евростат (разбира се без лицето на тиквата). А причината да сме първи съм описал в текста. Ето и един линк за по-подробна информация как се харчат у нас субсидиите за зеленчукопроизводство.
http://sinor/45849-kak-tikvite-izyadoha-subsidiite-na-gradinarite
цитирай
4. leonleonovpom2 - Гетманс, аз не смятам за невъзможно ...
30.10.2017 23:16
Гетманс, аз не смятам за невъзможно първото ни място По едно време и аз произвеждах тикви Спомням си за една ,как с приятел едва я домъкнахме до колата Беше поне 50 килограма
Вечерта даваха някаква тиква рекордьор по телевизията Дремех, но като чух за рекорд, се разсъних! Е, ако щеш вярвай, моята беше по голяма, при това не беше фуражна
На следващата година имах по голяма, поне даваше нишан за такава В края на юли доближаваше габаритите на предишната Чудех се как да я скрия-с треви най вече Но я откраднаха. Някои тъпанари Беше зелена, не ставаше за консумация, а ветеринари казаха ,че и животните няма да я ядат с охота
цитирай
5. merlin68 - Всяка уважаваща себе си медия дето ...
30.10.2017 23:21
getmans1 написа:
Всяка уважаваща себе си медия дето пуща фалшиви новини знае как да си остави "вратичка" пък кратуните се кефят щот не знаят, че ги вземат за такива.


Гетьо, Гетьо, вярата в безгрешността на овчаря - дълг на всяка овца.
цитирай
6. getmans1 - Въпроса не е ....
31.10.2017 00:11
merlin68 написа:
getmans1 написа:
Всяка уважаваща себе си медия дето пуща фалшиви новини знае как да си остави "вратичка" пък кратуните се кефят щот не знаят, че ги вземат за такива.


Гетьо, Гетьо, вярата в безгрешността на овчаря - дълг на всяка овца.


... Въпроса не е в овчаря а в нараменните кратуни.
"Дневник" днес си прави бъзик с новина от преди година в "Синор" но и на двете места е описано как се вземат парите. Ма то кратун очи няма, иначе бъзика е весел особено като си се притурил като кратун.

Боже, кратуните ни пази, че ги броим за демографията Боже! /и за гласоподаватели/

цитирай
7. vaquero - merlin68,
31.10.2017 00:37
Някои наричат премиерът тиква, избирателите тиквариат, а страната ни Тиквостан. Излиза да са прави.
цитирай
8. mt46 - Мда...
31.10.2017 06:35
И по телевизията съобщиха за това, но не споменаха за субсидиите... Иначе земята ни е благодатна и за тикви...
цитирай
9. merlin68 - Всяка уважаваща себе си медия дето ...
31.10.2017 09:57
getmans1 написа:
merlin68 написа:
getmans1 написа:
Всяка уважаваща себе си медия дето пуща фалшиви новини знае как да си остави "вратичка" пък кратуните се кефят щот не знаят, че ги вземат за такива.


Гетьо, Гетьо, вярата в безгрешността на овчаря - дълг на всяка овца.


... Въпроса не е в овчаря а в нараменните кратуни.
"Дневник" днес си прави бъзик с новина от преди година в "Синор" но и на двете места е описано как се вземат парите. Ма то кратун очи няма, иначе бъзика е весел особено като си се притурил като кратун.

Боже, кратуните ни пази, че ги броим за демографията Боже! /и за гласоподаватели/


Гетьо, ако за теб разсипията и ограбването на бюджетни и евро средства (дошли от нашият джоб), е бъзик, то за мен не е. Ако ти щастливо блееш пред портрета на вожда, то аз категорично не съм съгласен с негова благословия да ме стрижат до кръв, дори това да осигури на България световната титла по брой тикви.
Според евростат 12 хиляди хектара земеделска площ в България са засадени с тикви. Хайде Гетьо, покажи, че можеш да смяташ и сметни колко прави това, като знаем, че на декар са плащани по 420лв.
цитирай
10. merlin68 - Някои наричат премиерът тиква, ...
31.10.2017 09:59
vaquero написа:
Някои наричат премиерът тиква, избирателите тиквариат, а страната ни Тиквостан. Излиза да са прави.


Народната мъдрост се е доказала през вековете. За съжаление, доказало се е и народното търпение.
цитирай
11. merlin68 - И по телевизията съобщиха за това, ...
31.10.2017 10:01
mt46 написа:
И по телевизията съобщиха за това, но не споменаха за субсидиите... Иначе земята ни е благодатна и за тикви...


Да и аз понеже знам отлично, че в България не може да се произведе нищо, ако за него преди това не са дадени много повече пари, се зачудих и заоглеждах. И ето, не след дълго открих и от кой храст са изпълзели тиквите.
цитирай
12. getmans1 - дали ще гледаш портрета ...
31.10.2017 10:57
merlin68 написа:
getmans1 написа:
merlin68 написа:
getmans1 написа:
Всяка уважаваща себе си медия дето пуща фалшиви новини знае как да си остави "вратичка" пък кратуните се кефят щот не знаят, че ги вземат за такива.


Гетьо, Гетьо, вярата в безгрешността на овчаря - дълг на всяка овца.


... Въпроса не е в овчаря а в нараменните кратуни.
"Дневник" днес си прави бъзик с новина от преди година в "Синор" но и на двете места е описано как се вземат парите. Ма то кратун очи няма, иначе бъзика е весел особено като си се притурил като кратун.

Боже, кратуните ни пази, че ги броим за демографията Боже! /и за гласоподаватели/


Гетьо, ако за теб разсипията и ограбването на бюджетни и евро средства (дошли от нашият джоб), е бъзик, то за мен не е. Ако ти щастливо блееш пред портрета на вожда, то аз категорично не съм съгласен с негова благословия да ме стрижат до кръв, дори това да осигури на България световната титла по брой тикви.
Според евростат 12 хиляди хектара земеделска площ в България са засадени с тикви. Хайде Гетьо, покажи, че можеш да смяташ и сметни колко прави това, като знаем, че на декар са плащани по 420лв.


... Или ще четеш без да си напрягаш кратуната е все едно.
Тиквите попадат в списъка за 16-та година в графа "бостан и тикви" и субсидията е 232 лв. като парите се изплащат след реализация и достигнат минимален добив.
След като става тарапана от кандидат-тиквари субсидията отпада в часта си специално за тиквите .
Не е лошо, че кратуните са празни преблема е котато и семките им кухи.
цитирай
13. merlin68 - Гетьо, както обикновено започваш ...
31.10.2017 17:53
Гетьо, както обикновено започваш да дразниш, започваш с неразбиране, преминаваш в етап на криворазбиране и накрая неяснотата кристализира в увереност.
И от кога са спрени парите Гетьо? За 2016г. те са изплатени! За 2017г. парите за тикви са отрязани и съответно догодина по това време статистиката я отчете 20 000тона, я - не. Но можеш да бъдеш сигурен, че стотина милиона вече са разпределени за ограбване чрез някоя друга култура. За сега не знам коя е тя, защото земеделието е далеч от кръгозора ми. Интересно ще е ако някой разследващ журналист се хване да проучи къде са отишли 50.4 млн. лева за тикви, в колко и чии фирми. Но то в държавата далаверите са толкова многобройни, че разследващите журналисти няма да ни стигнат даже ако си внесем от Китай.
цитирай
14. getmans1 - С изключение ...
31.10.2017 21:40
merlin68 написа:
Гетьо, както обикновено започваш да дразниш, започваш с неразбиране, преминаваш в етап на криворазбиране и накрая неяснотата кристализира в увереност.
И от кога са спрени парите Гетьо? За 2016г. те са изплатени! За 2017г. парите за тикви са отрязани и съответно догодина по това време статистиката я отчете 20 000тона, я - не. Но можеш да бъдеш сигурен, че стотина милиона вече са разпределени за ограбване чрез някоя друга култура. За сега не знам коя е тя, защото земеделието е далеч от кръгозора ми. Интересно ще е ако някой разследващ журналист се хване да проучи къде са отишли 50.4 млн. лева за тикви, в колко и чии фирми. Но то в държавата далаверите са толкова многобройни, че разследващите журналисти няма да ни стигнат даже ако си внесем от Китай.


... С изключение на личните нападки и обиди които ми отправяш мисленето ти започва да ми харесва.
С риск да ми прикачиш още няколко епитета ще рекна, че чест им прави на онези от фонда навременнот спиране на тази тиквена история. Зла умисъл в случая трудно може да се докаже а за фирмите по-добре не питай, обществена тайна е.

Сега ще рискувам да ме наречеш и досадник но ще ти кажа, че 80-те години на миналия век във възхода на плановата икономика осъдиха един чиновник фактор в планирането точно в земеделието. Планирал човека години наред дефицит я на чесън, я на чубрица и в неговото Пазарджишко село хората най-богати.

От мен да мине, нищо не ми дължиш!
цитирай
15. vaquero - merlin68,
31.10.2017 22:45
getmans1 не ще да яде тикви?
цитирай
16. merlin68 - Гетьо, аз не ти отправям нападки, ...
31.10.2017 22:56
Гетьо, аз не ти отправям нападки, просто констатирам някои факти които сам излагаш за себе си, като при това ги наричам с истинските им имена. Освен това, прочети първия си коментар и осмисли народната мъдрост - Каквото повикало, такова се обадило.
Ето, ти като истински мазохист продължаваш - чест правело на някой чиновник от фонда, че прекратил парите за тикви. Тъпо, Гетьо, тъпо. Каква чест, след като си раздал по 420лв. за декар тикви, чието производство струва 200лв... чест! Е как да не те обидя, когато ти сам се натискаш? Не можело да се докаже, и как да не може? Може и то много лесно, обаче няма кой да го стори, защото в Тикволенд, борбата с корупцията е в ръцете на корумпираните.
Не знам за този случай от 80-те, малко ми звучи като виц, но може и да е вярно. Все пак човекът за цялото село е работил:)
цитирай
17. merlin68 - getmans1 не ще да яде тикви? Щях ...
31.10.2017 23:36
vaquero написа:
getmans1 не ще да яде тикви?


Щях да ти кажа защо, обаче е станал много чувствителен, та да не го обидя ще си замълча.
цитирай
18. getmans1 - 420 лв. ...
01.11.2017 09:01
merlin68 написа:
Гетьо, аз не ти отправям нападки, просто констатирам някои факти които сам излагаш за себе си, като при това ги наричам с истинските им имена. Освен това, прочети първия си коментар и осмисли народната мъдрост - Каквото повикало, такова се обадило.
Ето, ти като истински мазохист продължаваш - чест правело на някой чиновник от фонда, че прекратил парите за тикви. Тъпо, Гетьо, тъпо. Каква чест, след като си раздал по 420лв. за декар тикви, чието производство струва 200лв... чест! Е как да не те обидя, когато ти сам се натискаш? Не можело да се докаже, и как да не може? Може и то много лесно, обаче няма кой да го стори, защото в Тикволенд, борбата с корупцията е в ръцете на корумпираните.
Не знам за този случай от 80-те, малко ми звучи като виц, но може и да е вярно. Все пак човекът за цялото село е работил:)


... Тази нереална сума разделя "кратуните" от нормално мислещите хора.
В списка за подпомагане не ги видях но в медиите бъка от тях.

Преди дни Гетманс и Гетманката обраха тиквите от почти един декар и вече раздаваме /не продаваме/ на роднини, съседи, обикновени познати и колеги. Ако ви имам координатите на мои разноски ще ви изпратя и на вас с др. Говедаров.
Ей така, да ме споменавате по Коледа кага лапате тиквеника, че и имен ден имам по него време.
цитирай
19. merlin68 - Гетьо, за едно нещо си прав - разд...
01.11.2017 14:07
Гетьо, за едно нещо си прав - разделянето на кратуните от нормално мислещите хора. Не ми е ясно обаче по какъв критерий, ти се определи като мислещ?
Понеже ти Гетьо, не си видял нещо в някакъв списък, то следователно всички видели го, включително множество журналисти от различни медии, са кратунковци, а ти - мислещ. Не искам да те обиждам, омръзна ми да го правя, но ти продължаваш да напираш с рогите.
Ако си гледал списъка за подпомагане за 2017г., то тиквите там ги няма. Обаче за 2016 година, подпомагането на кратункопроизводството е супер хит, довел до нарастване площите засети с тикви с 21 197% от 62 хектара на 13 142 хектара за една година (медиапул)!
Другото което вероятно не си догледал е, че 232лв. на декар е ДОПЪЛНИТЕЛНОТО НАЦИОНАЛНО ФИНАНСИРАНЕ, което се добавя към еврофинансирането. Така за 2016г. производителите на тикви са получили колосалните 420лв. за декар тикви. Повтарям, според агростатистиката, за отглеждането на декар тикви са необходими 200 лв.
Но забележи, според много земеделски експерти, и тези 200лв. разходи са силно завишени, и реалните разходи за декар са 30-40лв.
Така, че Гетьо, ако не ти се отдава е по-добре да не се напъваш - Шшшшшт и излизаш от отбора на кратунките.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merlin68
Категория: Политика
Прочетен: 1680304
Постинги: 293
Коментари: 4201
Гласове: 19298
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031