Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2019 21:45 - Голямата лъжа - право на избор
Автор: merlin68 Категория: Политика   
Прочетен: 7347 Коментари: 31 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Коментирам изборите от позицията на човек който не е гласувал, тоест - "нямащ право на недоволство, след като не е упражнил демократичното си право на избор" - твърдение, широко застъпено от всичките ни партии и голямата част от медиите. А, ако бях гласувал, щях да имам, представете си, правото да "мрънкам" срещу избора на другите, или срещу избраните от мен. А правото да "мрънкаш" и да си "недоволен" е фундаментално демократично право на прецакания избирател. Но, поради факта, че упражнил, или не упражнил, правото си на глас, избирателят съставляващ тези 70%, е все прецакан, то не виждам защо да не "помрънкам", въпреки, че не съм пряк участник в прецакването си.

Аз, всъщност бих желал да упражня демократичното си право на избор, но какво ме спира? На пръв поглед - нищо. Всички опции са в бюлетината, там има широк избор на партии, съвсем не малко на брой, и дори има опцията да не подкрепя никоя от тях щом не ми харесват. Въобще, на външен вид всичко е супер демократично, но... Аз не харесвам и не подкрепям нито една от представените в бюлетината партии, въпросът е, че дори да попълня съответстващото на нагласата ми квадратче, то какво следва от това? Следва, че гласът ми е действителен и се отчита по-висока избирателна активност, тоест - по-демократична демокрация. Но на мен какво ми пука, че всичките не желани от мен политици, ще отчетат, благодарение и на моя глас, че "демокрацията" им е автентична? И въобще, защо трябва да ставам по този начин съучастник на престъпни шайки, водещи България към пропаст вече 30 години?

Но, въпреки това, аз искам да гласувам, и дори, настоявам да гласувам. Но, искам като отметна квадрадчето - "не подкрепям никого", то гласът ми да има реална стойност, тоест, при над 50% бюлетини "не подкрепям никого", партиите включени в бюлетините да търпят някакви санкции.

Примерно, имаме задължително гласуване със сериозни санкции за не гласувалите. При 90% избирателна активност 70% са гласували "не подкрепям никой", а останалите 30% са поделени между 10 партии. Нормалното в такъв случай е разпускането на целия политически "елит" и създаването на чисто нови партии с чисто нови хора. Разбира се, не е лошо да има и разследване, защо аджаба тези политици са предизвикали народния гняв. Малко по-обширни проверки на имотното им състояние, на лобистката им история, на сключени неизгодни за страната сделки...

А иначе, днес системата е толкова демократична, че г-н премиерът орева медиите, как пак, за кой ли път е бил "комунистите". Моля да ме извини г-н Борисов, но за партията ти да гласуват 30% от 30-те% имащи право на глас, може да е всичко друго но не и победа. Виж, ако беше казал - Нинова, моята партия пак се видя, че я мразят по-малко хора отколкото твоята - те така по-бива.

Но и това последното не е много точно, защото - При такава нищожна избирателна активност, управляващата партия е изключително трудно да загуби. Това се дължи на няколко типа вот:

- Държавните чиновници. Всяка смяна на властта води до уволнения и нови назначения на чиновници. След дълго управление, като това на ГЕРБ, на практика целият чиновнически апарат в държавата е техен. Огромната част от този апарат, отива и гласува за управляващата партия, от страх да не загуби работата си.

- Собственици на бизнеси и близки до тях служители и семействата им свързани с държавните поръчки и европейските фондове. Тия задължително гласуват за управляващата партия, защото кацата с меда може да избяга от тях. Същите са склонни да отделят от печалбата дошла им от бюджета за да купят гласове за любимата партия.

- Служители от МВР, съдебната власт и службите, както и семействата им. Тези "независими" от партиите структури, всъщност са не по-малко зависими от чиновниците. За справка прокурор Кокинов, с мазен глас обръщащ се към Бойко с "шефе".

Така че не бива никой да си прави илюзията, че партия като ГЕРБ, срастнала се с държавата не по-малко от БКП на времето, може лесно да изгуби избори, особено от компрометирани конкуренти като БСП, другите въобще не ги слагам в списъка. Единствената възможност за сваляне на ГЕРБ, е да се появи нов Бойко с нова партия. Има известна вероятност, Слави да е способен на подобен "подвиг", дет се вика - я вижте какво направи в Украйна Зеленски. В този смисъл обаче, Слави, който се колебае от години, трябва бързо да реши, защото след година-две, има огромна вероятност Зеленски да се превърне в черен пример за смяната на лош политик от добър комик.

Те така другарки, другари, дами и господа, при монархията - избор няма, при тоталитаризма - избор няма, но при демокрацията - всеки има правото да избира кой да го управлява сред тези които не иска да го управляват.




Гласувай:
27



1. hater - Не само ти не си гласувал, и повече от ...
27.05.2019 21:51
Не само ти не си гласувал, и повече от 65 процента от народа също.И аферим на тоя народ, който показа, че се гнуси от всички.
А реакциите на комунягите след позорната им 12 поред загуба от Шайката показват още веднъж, че тия създания нямат срам.Размазаха ги пак, а те го изкарват за успех, че имали 4 евродепутати, а сега имали 5.
цитирай
2. eva666 - добре формулирано,
27.05.2019 23:03
и добре, обосновано експозе!
поздрави от мен,К Борисов!

пп
каква ще да бъде тази"суверенна конституция",лексе?
защо ли съзирам..опасни, нездрави, емоционални бъгове.
изв, авторе, но важна е Темата/ и подТемата на колегата
ето още:

https://www.parliament/ns140/bg/news/4753

цитирай
3. mt46 - Поздрав!
27.05.2019 23:15
И аз не гласувах по почти същите съображения...
цитирай
4. ramone - ...
28.05.2019 09:35
Не, че е нещо нечувано досега, това което казваш, но си го формулирал добре.
Само дето няма как елита да се "саморазпусне". И какво после - как ще бъде излъчен новият? Това както и да е.
забелязал съм, че "демокрацията", у нас обикновено се свежда до правото да избираш кой да те управлява... и дотук...
А, демокрацията е механизъм, в който задължително третата власт (съдебната) трябва да е независима. Иначе казано - да не си пие ракията с другите две власти.
Иначе, имаме едно нищо. Дали избираш един от десет, които са едни и същи или отиваш формално да валидираш властта на само един (както при соца) няма разлика.
За да го обясня нагледно, ще сравня демокрацията с мотоциклет. Дори и да имаш перфектен двигател, ако нямаш към него и спирачки, той практически е неизползваем (или е, но до първия завой, на който ще се сурнеш на земята).
Революциите, в опита си да оправят мотоциклета, стигат дотам, че чупят двигателя (вместо просто да му сложат ефективни спирачки) и започват да го сглобяват наново. Някъде по време на сглобяването или забравят да му сложат спирачки или му слагат калпави.
В резултат на това, някъде по пътя, отново се оказваш долу в прахоляка.
Пиша това, не за друго, а защото ми е интересно, какво мисли... за да не те поставям в някаква категория, алтернативно мислещ човек като теб.
Сериозно те питам. напоследък и аз си блъскам главата за някакви алтернативи на демокрацията.
цитирай
5. getmans1 - 4. ramone - ... с това „алтернативно мислещ човек като теб." направо ме уби като разстрел с прашка ...
28.05.2019 13:57
ramone написа:
Не, че е нещо нечувано досега, това което казваш, но си го формулирал добре.
Само дето няма как елита да се "саморазпусне". И какво после - как ще бъде излъчен новият? Това както и да е.
забелязал съм, че "демокрацията", у нас обикновено се свежда до правото да избираш кой да те управлява... и дотук...
А, демокрацията е механизъм, в който задължително третата власт (съдебната) трябва да е независима. Иначе казано - да не си пие ракията с другите две власти.
Иначе, имаме едно нищо. Дали избираш един от десет, които са едни и същи или отиваш формално да валидираш властта на само един (както при соца) няма разлика.
За да го обясня нагледно, ще сравня демокрацията с мотоциклет. Дори и да имаш перфектен двигател, ако нямаш към него и спирачки, той практически е неизползваем (или е, но до първия завой, на който ще се сурнеш на земята).
Революциите, в опита си да оправят мотоциклета, стигат дотам, че чупят двигателя (вместо просто да му сложат ефективни спирачки) и започват да го сглобяват наново. Някъде по време на сглобяването или забравят да му сложат спирачки или му слагат калпави.
В резултат на това, някъде по пътя, отново се оказваш долу в прахоляка.
Пиша това, не за друго, а защото ми е интересно, какво мисли... за да не те поставям в някаква категория, алтернативно мислещ човек като теб.
Сериозно те питам. напоследък и аз си блъскам главата за някакви алтернативи на демокрацията.


... Автора си е чиста проба компилатор но понеже такава дума все още официално няма би могло да се замести с интерпетатор. По-точно би магло да се „лош интерпретатор" но понеже е доста докачлив веднага ще се обиди но е факт, че това при него е стил на писане.

Иначе поздравления за удачното сравнение на това как с революции демокрация не може да се промени и винаги се стига до катострофа или иначе казано диктатура ... поне това го преживяхме.


цитирай
6. merlin68 - Не само ти не си гласувал, и повече от ...
28.05.2019 14:01
hater написа:
Не само ти не си гласувал, и повече от 65 процента от народа също.И аферим на тоя народ, който показа, че се гнуси от всички.
А реакциите на комунягите след позорната им 12 поред загуба от Шайката показват още веднъж, че тия създания нямат срам.Размазаха ги пак, а те го изкарват за успех, че имали 4 евродепутати, а сега имали 5.

Работата на партийните лидери е такава - да отчитат успехи.
Но не съм съгласен с определението "комуняги", тия нямат нищо общо с комунистите, дори точно обратното, та те ги свалиха с преврат от враст.
цитирай
7. merlin68 - Не, че е нещо нечувано досега, това ...
28.05.2019 14:09
ramone написа:
Не, че е нещо нечувано досега, това което казваш, но си го формулирал добре.
Само дето няма как елита да се "саморазпусне". И какво после - как ще бъде излъчен новият? Това както и да е.
забелязал съм, че "демокрацията", у нас обикновено се свежда до правото да избираш кой да те управлява... и дотук...
А, демокрацията е механизъм, в който задължително третата власт (съдебната) трябва да е независима. Иначе казано - да не си пие ракията с другите две власти.
Иначе, имаме едно нищо. Дали избираш един от десет, които са едни и същи или отиваш формално да валидираш властта на само един (както при соца) няма разлика.
За да го обясня нагледно, ще сравня демокрацията с мотоциклет. Дори и да имаш перфектен двигател, ако нямаш към него и спирачки, той практически е неизползваем (или е, но до първия завой, на който ще се сурнеш на земята).
Революциите, в опита си да оправят мотоциклета, стигат дотам, че чупят двигателя (вместо просто да му сложат ефективни спирачки) и започват да го сглобяват наново. Някъде по време на сглобяването или забравят да му сложат спирачки или му слагат калпави.
В резултат на това, някъде по пътя, отново се оказваш долу в прахоляка.
Пиша това, не за друго, а защото ми е интересно, какво мисли... за да не те поставям в някаква категория, алтернативно мислещ човек като теб.
Сериозно те питам. напоследък и аз си блъскам главата за някакви алтернативи на демокрацията.


"Елита", безспорно няма навика да се саморазпуска, аз тук формула за разпускането му не давам, че иначе ще стане много... революционно, да го наречем.
Сравнението ти е доста удачно. Така се получава вероятно заради самата човешка природа. Човекът не познава златната среда, той постоянно драпа към някой от краищата. Това винаги свършва в кръв, а днес при наличието на ядрено оръжие, как ли ще свърши:)
цитирай
8. merlin68 - Гетьо, ти си открил дума която я н...
28.05.2019 14:15
Гетьо, ти си открил дума която я няма, ами патентовай я ще станеш богат.
Авторът, не може да бъде компилатор, а папагалът може ли да бъде компилатор?
Айде бягай при вмирисания скункс да ти обясни за тъпите копелета.
цитирай
9. hater - точно казано за автогола, щото някои като курнела се бит в гърдите, че са успелк
28.05.2019 14:33
6. vencivaleri1951 - Привет!
14:12
Не съм съгласен с аритметиката ти. Обстоятелствата са други. ГЕРБ бяха на дузпата, а бонзите от Позитано от възможност за наказателен удар си вкараха автогол


а избирателната активност е

В България има спад на активността с 5 процента (от 35,84 на 30,83)

само трима от десет българи са дали гласа си за тая сволочь
цитирай
10. blackpredator - тъпият Гетю
28.05.2019 14:42
е компилатор още от времето, когато е произнесъл азбуката
човешкото познание е компилация у тоя смисъл

единствено компилациите на Гетю и пулюхейтъра са мноо ментално къси..
цитирай
11. pompadurpredator - Бай бай, Корни!
28.05.2019 14:45
орнелия Нинова подаде оставка като лидер на БСП на току що започналия национален съвет на партията.


Това потвърдиха социалисти пред "Дневник".


Тя планираше да предложи на широкото ръководство на БСП да пристъпи към пряк избор на нов лидер след анализ на изборния резултат като беше обявила готовност да се кандидатира. Преди днешния пленум обаче вътрешнопартийната опозиция поиска незабавна оставка заради резултата на партията на Европейските избори в неделя. БСП остана втора след ГЕРБ с резултат 24.24%.


даже и в собствената й партия не я понасят
цитирай
12. zaw12929 - Поздрави за позицията: " и...
28.05.2019 14:55
Поздрави за позицията: " искам да гласувам, и дори, настоявам да гласувам. Но, искам като отметна квадрадчето - "не подкрепям никого", то гласът ми да има реална стойност, тоест, при над 50% бюлетини "не подкрепям никого", партиите включени в бюлетините да търпят някакви санкции."
цитирай
13. lexparsy - Само поздравления имаш, за тези разсъждения.
28.05.2019 15:07
В моя постинг – „ПРИЗИВ към негласуващите Избиратели!‘, които ако нямат избор, да го декларират, просто си спестих тези размисли.
Но контекста е точно във въпроса:
Ако, и като е Очевидно че ще се окаже че на по-голямата част от Народа не му е предоставен Избор, и то тенденциозно, и чрез явни политически демагогии... Не трябва ли да се призове Велико Народно Събрание, с участието и на народни инициативни комитети, за промяна на безполезната за "демокрацията" ни Конституция???
И тогава някои партии и личности, не да се глобяват, с да се съдят за продължаващия нагло демонстриран ни Геноцид!?
цитирай
14. morskipesni - Те НЯМА да разберат какво им каза Народът.
28.05.2019 15:13
Но, Улицата ще си свърши работата. Колкото по-късно, по-прекипяло и по-яко.
цитирай
15. ramone - Не само ти не си гласувал, и повече от ...
28.05.2019 15:38
merlin68 написа:
hater написа:
Не само ти не си гласувал, и повече от 65 процента от народа също.И аферим на тоя народ, който показа, че се гнуси от всички.
А реакциите на комунягите след позорната им 12 поред загуба от Шайката показват още веднъж, че тия създания нямат срам.Размазаха ги пак, а те го изкарват за успех, че имали 4 евродепутати, а сега имали 5.

Работата на партийните лидери е такава - да отчитат успехи.
Но не съм съгласен с определението "комуняги", тия нямат нищо общо с комунистите, дори точно обратното, та те ги свалиха с преврат от враст.

Тук се сетих за нещо ... :)))
Преди време четох спомените на Владимир Свинтила за престоя му в лагерите след Девети. Много добра книга впрочем.
Та там, разказваше за един свой сълагерник - прост човечец, хамалин от Коньовица. Попаднал там, защото се бил напил, в деня на смъртта на Георги Димитров. Онези го хванали, обвинили го, че се напил от радост и... аре у лагера...
Човека, даже не знаел кой точно е вожда и учителя (толкова бил просветен политически) - той просто си къркал всеки ден, не разбирал защо точно този трябвало да пропусне.
Един ден, прошепнал на ухото на Свинтила: "Я знаем (човека си говорел така - на шопски), кога че се оправат работите. Искаш ли да ти кажем кога?" Ми кажи, щом знаеш.
"Кога на власт додат комунистите - тогава че се оправат!"
Чул го това, кой знае преди колко време из кръчмите на Коньовица и сега го повтарял, не подозирайки даже, че комунистите вече са на власт и именно те са го тикнали в лагера.
Сега се сетих, че човека се е казвал Младен...
Схващаш ли метафората във визията за "оправяне" на Младен?


цитирай
16. lexparsy - Но в опозиция на тези, които чакат ...
28.05.2019 15:39
Но в опозиция на тези, които чакат нещо да се случи, като облечено в жълти жилетки че да си имат отбор да си покряскат пред телевизора, след изпетите морски песни...
Се сетих за книгата „Гражданско неподчинение“ на страхотния мислител Дейвид Тороу. Ами той тази книга точно в този контекст я е писал! А някой и знаят само заглавието, когато с него ги изкарат на демонстрация на улицата, по партийна линия! :-)
цитирай
17. blackpredator - аз пък се сетих Лекси,
28.05.2019 15:51
за последната книга на Тило Сарацин "Вражеско превземане"
днешната гербобългарска "демокрация" по-кофти от исляма..
цитирай
18. hater - по последни данни на цик избират...
28.05.2019 16:04
по последни данни на цик избирателната активност е 26 процента.
само двама човека и половина от сто са гласували

баси, де вика гочето


а комунистите съвсем са се побъркали, вижте кво е казала корни днес

"мат съответните решения там, където организациите преценят, че е необходимо да се носи персонална отговорност от ръководството.

При демократичните партии, в правовите държави, в модерното общество, отговорността винаги се носи от председателя. Затова аз поемам цялата отговорност за тази загуба. Подавам си оставката като председател на БСП. Предлагам свикване на Конгрес в съкратени срокове - от 15 дни, който да констатира по силата на Устава тази оставка. Дотогава да стартира кампания за номинации, приемане на правила и процедури за избор на председател по новия Устав, чрез пряк избор. Ако приемете това решение, ще ви предложим хронограма, по която да се състои, и това да бъде съчетано с анализа на резултатите на изборите, отчетите на изборите, подготовка за местните избори, номинации за председател и до края на юли да изберем новия ПРЕДАТЕЛ (бел. ред. председател, текстът е публикуван без намеса в съобщението на БСП) такъв, какъвто партията реши.
За да можем през август, септември, октомври - да се съсредоточим върху местната кампания и, дай Боже, да спечелим местните избори, в което вярвам. Благодаря ви още веднъж за всички усилия. Бъдете със самочувствие, че сме сила, че зад вас стоят хора, които ни вярват. Най-вече тях не трябва да предаваме. Да им дадем самочувствие, че сме на прав път и да им дадем енергия за местните избори.
цитирай
19. krumbelosvet - Ох, и най-мъдрият...
28.05.2019 16:28
Като громим нашата демокрация, как ли, КАК ЛИ забравяме, че тя не само беше ВНЕСЕНА ОТВЪН, но е и директно УПРАВЛЯВАНА ОТВЪН.
Как забравяме, че ЕНП ни го тури ББ на власт, и го крепи И НА ТИЯ ИЗБОРИ, вече 10 години.
Ами най-демократичната страна, щатите, те пък са по-тоталитарни от всичко известно от историята. Изборите са скъп цирк, разиграван от милиардери, а управлява ФРС - "федералната" "резервна" система, ЧАСТНА Б А Н К А.
И ЦвЦв по няколко пъти годишно ходеше там БЕЗ ДА ЗНСЕМ ЗАЩО. Но се връщаше обучен и снабден със СВРЪХ-СТИМУЛАНТИ. И с Нинова се среща американския посланик, и за тия срещи НИЩО не знаем...
И се дуят в блога разни янко-влюбени и други, убедени в... себе си...
цитирай
20. getmans1 - е компилатор още от времето, когато ...
28.05.2019 16:51
blackpredator написа:
е компилатор още от времето, когато е произнесъл азбуката
човешкото познание е компилация у тоя смисъл

единствено компилациите на Гетю и пулюхейтъра са мноо ментално къси..


... И що така бе пиле ... що Гетьо с малката буква да ти е виновен ... ми то никой не ти е виновен реално и обективно ... просто така си действа светът с избори дори в матушката ти Русия и тъй близкият ти Китай ...
цитирай
21. rosiela - Не ме разсмивайте!
28.05.2019 17:39
Роднинството винаги го е имало по нашите земи, а Слави едва се движи, той е почти сакат. Наистина голяма работа сте свършили, като не сте гласували.
цитирай
22. shturec1 - :)
28.05.2019 18:37
http://shturec1.blog/politika/2013/03/15/izbori-li.1064462
цитирай
23. theeconomist - Привет Мерлине....
28.05.2019 18:56
....прекрасен анализ на изборните лутания на "робите слепи в робската страна"!
Що се отнася до репликите на гетьо, поради това,че рядко се вясвам вече тук, моля ако някой от четящите и пишещи тук, забележат че семплият копи - пейст ретранслатор, напише дори една пета от това, което е написал Мерлин, да ми пише на лични.
Тържествено обещавам, че ще се логна да прочета тези брилянтни епистоларни напъни с възхита и преклонение пред личната му, изящна словесност.
Гети иди в Гугъл да си изясниш значението на думата "епистоларни"!
Не в Гогол, гетьо - в Гугъл.....:-)))

цитирай
24. zax - Това за което не пише човек, най-...
28.05.2019 19:38
Това за което не пише човек, най-добре описва.
цитирай
25. eva666 - @ 21..росске, аз вече се смея...
28.05.2019 20:07
само,докато ти погледна..ника, и фотката преди 30г..
а, пък твоите полит.коментарии, са на ниво...една леля ми каза/ или Астрошапшала..
задала съм ти 3 въпроса само днес..при мен..
къде се буташ и ти барабар баба с..мъжовете?
цитирай
26. анонимен - Юлия е пълно куку.
28.05.2019 20:13
Юлия е пълно куку.
цитирай
27. radostinalassa - 26. radostinalasa
28.05.2019 20:27
Кой Поростоль пише от мое име ? Е, вече съвсем се вдетинихте. То и децата са по по от вас. Хаховци.
цитирай
28. radostinalassa - Е, кой хаховец е направил този профил?
28.05.2019 20:33
Аман от джендъри.
цитирай
29. getmans1 - Гетьо, ти си открил дума която я н...
28.05.2019 23:02
merlin68 написа:
Гетьо, ти си открил дума която я няма, ами патентовай я ще станеш богат.
Авторът, не може да бъде компилатор, а папагалът може ли да бъде компилатор?
Айде бягай при вмирисания скункс да ти обясни за тъпите копелета.


... Ето, че една моя „неточност" да те оприлича на автор може да разреши проблема с изясняването на въпроса „Имат ли компилациите автор или се правят от аФторитетни папагали" ... дето се казва въпрос на въпросите стана ... майко мила.

пп Моля те, предай на аверчето си Ики-Маус, ЧЕ ХИЧ НЯМА ДА ГО БАВА и веднага сядам да измислям и съчинявам мъдрости достойни за неговия претециозен взор.

цитирай
30. merlin68 - Гетьо, ти си открил дума която я н...
30.05.2019 21:09
getmans1 написа:
merlin68 написа:
Гетьо, ти си открил дума която я няма, ами патентовай я ще станеш богат.
Авторът, не може да бъде компилатор, а папагалът може ли да бъде компилатор?
Айде бягай при вмирисания скункс да ти обясни за тъпите копелета.


... Ето, че една моя „неточност" да те оприлича на автор може да разреши проблема с изясняването на въпроса „Имат ли компилациите автор или се правят от аФторитетни папагали" ... дето се казва въпрос на въпросите стана ... майко мила.

пп Моля те, предай на аверчето си Ики-Маус, ЧЕ ХИЧ НЯМА ДА ГО БАВА и веднага сядам да измислям и съчинявам мъдрости достойни за неговия претециозен взор.


Гетьо, прочети още веднъж предишния ми коментар към теб, няма какво да добавя.
цитирай
31. kvg55 - merlin68,
06.06.2019 13:52
А аз гласувах - за личност. Ама гласът ми беше недостатъчен.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merlin68
Категория: Политика
Прочетен: 1679853
Постинги: 293
Коментари: 4201
Гласове: 19298
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031