Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2019 18:57 - Малко БДЖ фолклор
Автор: merlin68 Категория: Забавление   
Прочетен: 993 Коментари: 3 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Как станах железничар
Отивам с каручката да кося трева за животинките и гледам минава влакът по новата линия. Не можах да се удържа, вързах Марко за едно младо дръвче па хукнах по влака. Стигнах го и те така станах железничар. Изкарах машинист 35 години, а като се пенсионирах се върнах на село. Отидох до дървото за което бях вързал магарето, а то криво ли криво. Изкривено към релсите от напъните на Марко да ме догони. Сложих една табелка на този дъб, да не се чудят идните поколения защо е така криво израсъл - "Пътнико минаващ от тук след 100 и повече години, да не се чудиш защо е толкова крив тоя дъб, а да знаеш, че така го изкриви магарето дето вързах и което се опитваше да ме настигне".


image



Най-важното в локомотива е лопатата
Ей, не знаете вие, ама локомотивите едно време вървяха с пара. Значи, хвърляш като изоглавен кюмюр в пещта и колкото по-хвърляш, толкова по-бяга влакът. Затова лопатата беше най-важният прибор в локомотива. И не само заради това, че го караше да се движи, но и заради нуждите на машиниста. Машинистът и влакът, без лопата са загубени, влакът не може да върви, а машинистът, нито да се наяде, нито да се изсере. Сега, сигурно се чудите, какво общо има лопатата с яденето и с онова другото? Връзката е най-пряка. Ще си сложиш значи наденичка на лопатата, ще я мушнеш в пеща и тя ще се опече, наденица да нямаш, все филийка ще си препечеш, гладен няма да останеш. Що се отнася до другото, ами я си представете, че карате експреса София-Варна и изведнъж ви напъне голямата нужда, какво правите тогава, като няма спирка цял час? Разбира се, че си свършвате работата на лопатата и хайде в пещта. Сега някои гнусливи господа, ще кажат - ама как така и яденето на лопатата и говното... ужас! Абе, женчовци, то тая професия е за истински мъжове, не за джендъри като вас. Че нали всичко минава през огъня, огънят всичко прочиства, то затуй в Ада има огън, какви грешници чисти, та едно говно ли няма да почисти.
Ама стават и извънредни ситуации. С помощника ми, ядохме на една гара в РСВ-то някакви гибирдясали кебабчета. Знаех си аз, че трябваше да си ги вземем и минем през лопатата, ама айде да слушам помощника, да седнем между хората... И като ни напъна и двамата едновременно, а лопатата само една. Колегата излезе по-бърз и клекна отгоре ѝ, ми аз какво да правя, добре че имаше една цинкова кофа, та... Е, добре, ама кофата не може да я хвърлиш в пещта, та сипах от тубата вътре малко вода, разклатих я и през прозореце. Не щеш ли обаче, тъкмо сме минавали покрай една малка гара, на която експресът не спира, и какво да видя като погледнах през прозореца - началник гарата станал на лунички... викам си - добре, че никога не спирам на тая гара.
Ние едно време бяхме много честни хора, не лъжехме и не крадяхме, не като днес. Ама все пак, отвреме на време, то като си намериш нещо, грях си е да не си го вземеш. Та така един ден с помощника намерихме два-три чувала с царевица и хайде в машината. Ама куцуз, стопанска милиция се юрнала да проверява, гледаме, чака ни на гарата и какво да правим... хвърлихме чувалите в пещта. Ами какво да ви кажа, като се разхвърчаха ония ми ти пуканки през комина... две педи пуканки на перона, скъсаха се да ядат пътниците.

Пуф-паф машинка с дървена кабинка,
Горна - Елена пътуваме десет дена.

Специално за Гетьо, да не се чуди откъде съм ги компилирал тия - подслушал съм ги като малък по сборовете.






Гласувай:
20



1. toti55 - Поздрави!
01.06.2019 20:36
Клипът е супер!

Успех!
цитирай
2. getmans1 - „ Специално за Гетьо, да не се чуди ...
02.06.2019 14:15
„ Специално за Гетьо, да не се чуди откъде съм ги компилирал тия - подслушал съм ги като малък по сборовете."

Поздравления merlin-е 68, и друг път съм ти го казвал, че имаш талант ... за сборджийските и др. лакърдии. Грехота е да се занимаваш с интриги и политика ... особено политиката, оставия на нас дето отбираме от тези неща.

Малко късно сядам за обяд, но за твое здраве ще перна една с'тачка дърта но блага крушовица ...Е, един палец ще ти вдигна.
Наздраве!
цитирай
3. kvg55 - merlin68,
06.06.2019 14:27
Ех, в парните влакове има голяма романтика.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merlin68
Категория: Политика
Прочетен: 1681067
Постинги: 293
Коментари: 4201
Гласове: 19298
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031